tisdag, juli 15, 2008

Dokumentärfilmarens förord & Halvblodet Del 1

Förord
Jag , Fredrik, håller på med en liten dokumentärfilm. En film som handlar om en speciell person som jag följt med dold, ibland icke dold, kamera under några års tid nu. Vi kan kalla denna person för "Halvblodet". Med hänsyn till Halvblodets privatliv väljer jag att inte gå ut med hans riktiga namn. Jag har fått möjligheten att följa honom på några äventyr, dessa har jag dokumenterat på ett eller annat sätt. Jag kommer nu att ibland lägga ut lite små filmklipp från "Halvblodet - Säsong 1". Exklusivt på vår fina blogg!

Detta gör jag för att Halvblodet kommer att dyka upp i vår orkester och spela akustisk gitarr och köra nåt tag framöver, det kommer bli hur bra som helst! Men då går han under namnet Mikael. Så länge får ni njuta av min dokumentärfilm och skapa er en egen bild av honom. -
Dokumentärfilmaren, Söderhamn den 15:e juli 2008

Halvblodet del 1 - Ljudet av friheten
Det var här han gjorde sin entré. Han hade gjort vissa utspel i Ljusdal sommaren 2005, men detta är det första officiella vi fick se. En blåsig eftermiddag på Öckerö, utanför Göteborg, augusti 2006. Vi hade spelat med Sister Ray dagen innan, det var då han dök upp, Halvblodet

Inga kommentarer: