söndag, oktober 05, 2008

The past is not a good idea - del 1


Hej bloggläsare!
För mig känns som det är på sin plats att jag berättar för er om mig själv och min bakgrund lite närmre. I nuläget känns det som att ni läsare ser oss som en kvartett av anonyma popgenier och således vore det ju intressant för eder att få veta vad det är som har format oss till att bli detta. Nedan följer del 1 av min antologi om min uppväxt.

Jag anser mig själv ha ett fantastiskt minne och kan erinra mina bröder, vänner, föräldrar - tillika plågoandar - om de hemskaste av företeelser som inträffat under min livstid. Men förutom drömmar om en kliniskt vansinnig Prussiluska som lyfter en i kalsongerna och minnen av småbröder som krossar hockeybilder, storebröder som försöker slå sönder nylonsträngade gitarrer, storebröder som misshandlar undertecknad vid matbordet för en anmärkning om avsaknad av "öronsnibb" (glatt påhejad av föräldrar!), föräldrar som bryter sönder leksaker för undertecknad och småbröder som sular krocketklubbor mot undertecknads huvud i syfte att döda för att småbroder förlorat i en krocketmatch så minns jag egentligen inte särskilt mycket innan jag inledde min skolgång i sexårsåldern. Då började livet. Tillsammans med en pojke. Med förvridet sinne.

I lekis fanns egentligen bara en vän i mitt liv. Vissa personer, som säger sig känna mig, kanske skulle påstå att Markus R och Tobias S (historier om mig och dessa två återkommer jag till senare i min antologi min uppväxt) betydde mer för mig under denna tid. Det är emellertid inget annat än skitsnack! Thomas F var min bäste vän och vapendragare under mitt sjätte levnadsår. Detta var trots allt ett gossebarn som, utan att tveka:

1. Visade könet för balettläraren.
2. Snöt sig i andra barns raggsockor och gav dessa till fritidspedagogerna med uppmaningen att de skulle "Slicka i sig det söta".
3. Kastade ned akvariefiskar i toaletten för att därefter pissa på de stackars fiskarna, och sedan strunta i att spola.
4. Åt tandkräm för att få feber och därmed slippa klippa, klistra och stava sitt namn spegelvänt med oss andra.
5. Åt sirap under "fruktstunden".

Detta var med andra ord en fullblodssociopat som jag såg som Guds gåva till mänskligheten. Tyvärr fick han gå om lekis.

Det fanns ingen roligare människa för mig. Ända fram tills nu fantiserade jag om hur denne estradör levde nuförtiden. Jag trodde givetvis att han var en blottare, mördare och arbetssmitare av rang, men ack så fel jag hade! Ovanför kan ni se hur Thomas F ser ut idag och nedan följer ett inlägg från densammes blogg, daterat till den 21'a juni 2006.

"
Fan va jag är trött på mitt liv att ingen kan förstå att man kan växa upp o ändra på sig men men gjort är gjort"

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha. längtar till del 2!

Daniel sa...

Det finns all anledning att längta efter - och frukta - del två.

Anonym sa...

haha, den där jäkeln lekta jag med har jag för mig.. vad är hans blogg?