måndag, september 07, 2009

Sommaren med BatteRias (BR-gubben)

Jo den här sommaren har jag ju varit så gott som förföljd, läskigt med sant? You tell me, se bara:

Sommaren började lite lätt med att jag och en grupp ungdomar skulle bege sig på lokal en fredagskväll i Falun. Det första man möter på stan är denne BatteRias:
Senare under sommaren hade herr Magnus Pappa Mufflon Westling inflyttningsfest. Jag, Halvblodet, Tanja och Ellinor begav oss till denna tillställning, BatteRias skulle då enligt egen utsago vara i Norge och jobba...men vad dök då ändå upp? jo den där killen som skulle vara i Norge låg och tjuvlyssnade i en låda med pussel:
En dag åkte Jag, Tanja och Ellinor förbi Kupolen i Borlänge på väg hem från Tulavippan. Där fick skåda BatteRias storhetsvansinne, som stigit honom åt huvudet en aning:
I slutet av sommaren skulle jag gå ner på stan för att handla, ni vet man bör ju äta ibland, man får. Och då, helt plötsligt när jag svänger runt ett hörn, där bakom en hylla smyger denna BatteRias återigen på mig likt en Gollum/Sméagol i högform:
Och sist men inte minst det som fick bägaren att rinna över: Häromdagen tvättade jag och skulle ner till tvättstugan kl. 2 på natten där jag glömt kläderna, och när jag enbart hunnit ner en trappa i trapphuset, vad är det då som halvligger utslagen i trappuppgången och väser fram mellan nypkinderna: "det är magic days Fisken...magic... days...":
Efter detta tog vi ett snack 1,5 personer emellan. Jag berättade att jag kände mig obekväm med situationen och vi redda ut det hela efter lite vanligt handgemäng. Sen gick vi på stan och hittade en person som var ruskigt lik honom, innte på BR-leksaker faktikst...

Inga kommentarer: