onsdag, november 11, 2009

Decenniets sämsta



2000-talets kreatörer har givit oss ofantliga mängder piss och bajs såväl som flytvästar för en vardag så vardaglig att den dränker en. Dock har en viss del av all den dynga som utkommit flitigt polerats av musikrecensenter som är så ängsliga i sin kreddighet att man rodnar. Så vilken är decenniets sämsta kritikerälskling? För mig finns det en solklar. Glasvegas.

Om James Allan vore skådespelare skulle han heta Helena Bergström och spela i de mest urusla av svenska dramafilmer. Maken till spottfräsande överspel från en sångare i ett rockband har jag aldrig hört! Om man skulle översätta Caroline McKay's trumspel till morse skulle den kunnige kunna utläsa: "SOS. SOS. Jag är så jävla dålig att jag bara kan spela nybörjarkomp. Jag borde inte vara här. Varför skriker James? Och vad är det han skriker? Är karl'n debil?"

Lyssna på: "Daddy's gone"

Inga kommentarer: